Mein U.S. AE85-AE86

Dieses Thema im Forum "Oldies" wurde erstellt von Ziptyed, 02.05.2006.

1. #1 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Guest

Dieses ist mein AE85, das ich in Spezifikt. AE86 mit Teilen von meinem anderen AE86 umwandele. Es hat die sehr häßlichen amerikanischen Stoßdämpfer und den leichten Schlag herauf Scheinwerfer. Es ist ein Modell 1987. Ich setze eine mr2 nicht-überkomprimierte Maschine AW11 in sie ein. ich plane, KYB AGX Dämpfer zu kaufen. Spezifisch vorderes SW20 Mr2 eine und Camaro Rückseiten, da sie an verriegeln und kurzer Anschlag sind. Ich kaufe auch ein Paar Hayashi Straße Flosseräder, die, wo gefunden in einem lokalen junkyard!! es hat z.Z. ein nardi Lenkrad und rote datsun Ineinandergreifenräder. erklären Sie mir, was Sie an es denken. es ist noch ein Projekt.

redigieren Sie: ich kann nicht Abbildungen addieren ;(

2. AdMan

Schau mal hier (hier klicken). Dort wird jeder fündig!

Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
  3. kid

kid Lebende Foren Legende

Fahrzeug:
    AE86 20v GruppeH; Simca Rally2; Golf 5; RAV4
    ohhh bro... I'm German but I can't understand a word you are saying.. all i understood was you whant to but a rear from a comaro on your ae and somwthing with Pasta!!!!

Just write English..evrybody speeks it here very well. so go ahead...

4. Rolla

Rolla Senior Mitglied

so oft ich den text durchlese, ich kapiere nur net mal die hälfte.... sorry...

if u want to show the pictures, send it to TeeRapp@web.de. i will show the pix here

5. #4 gt4stef, 02.05.2006
    gt4stef

gt4stef Lebende Foren Legende

Sorry Ziptyed.... I know you're trying hard - yes German is very difficult - but please write in English. I havent't understood anything, and nearly everybody here is speaking English.
    Please write this text again - but now in English, OK? ;)

6. #5 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Guest

i am sorry, i was trying to use an online translator since my german is terrible.
    i wrote that i have an AE85 and i am putting in it an AW11 mr2 4age as well as SW20 MR2 front kyb dampers and Camaro rear dampers since they are short stroke. and how i hate the american ae86 bumpers haha.

7. Rolla

Rolla Senior Mitglied

:rofl :rofl

now i understood :D :D

i offer u to send me the pix i wuill link them here

8. kid

kid Lebende Foren Legende

Fahrzeug:
    AE86 20v GruppeH; Simca Rally2; Golf 5; RAV4
    I'd but in some KONI dampers if I were you... the setup withe the mr2 and camaro will be Tarible!!!!

9. mirko

mirko Mitglied

use www.imageshack.us ... then klick the button "durchsuchen...", search the picture on you pc and select it. then click "host it" to upload it. this will take a while depending on the size of the picture. if it's done you will get an url which you can post here!

and by the way... i think it's better if you write in english, cause i have some problems to understand your posts... ;)

edit: damn im slowly...

10. #9 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Guest

no trust me i have seen first hand and ridden in an ae86 with this setup as well as trd japan springs and it was great. although the front strut casings had to be shortened somewhat. i miss my friends car. suzuki gsxr individual throttle bodies haha.

11. #10 gt4stef, 02.05.2006
    gt4stef

@ Ziptyed
    If I was you I wouldn't use the Camaro tail because that would mess up your AE!
    KYB may not a bad choice. :]

Why don't you registrate yourself in the Toyota Forum?

12. #11 gt4stef, 02.05.2006
    gt4stef

Sounds not bad... :D

What else do you plan with your AE?

13. #12 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Guest

i'm not shure exactly what i will do. if i don't do the kyb dampers i want to buy Tokico HTS dampers from japan. about 4-500 USD. i'm not to sure of the exchange rate but prob around 200-300 euros. i am working on buying a Kaaz limited slip differential, and i am buying a rare pair of Hayashi Street Fins from my friend which my friend with the gsxr throttlebodies found in a local junkyard on a japanese spec datsun fairlady z. i would like to buy a seat, i really want a recaro spg style one. and a new bushing set soon haha. and some Mazda RX7 turbo brake calipers. then i would just enter as many drifting events as i can.

14. #13 gt4stef, 02.05.2006
    gt4stef

Sounds great!
    What about Bride seats... you know, JDM ;)
    Do you also modify the engine?

15. #14 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Guest

Brides are nice, but it is hard for me to fit in some models of brides. i do really like the Bride Brix though. it's just that they are very expensive. that is why i was looking for a recaro knockoff. yes i plan to work on the engine. port and polish my spare head and get it shaved a little bit as well as a metal headgasket. and i need to buy a header soon since i don't have a stock rear wheel drive one.

16. #15 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Guest

once i figure out how to register i wil haha.

17. #16 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Grünschnabel

there we go i'm registered.

18. mirko

mirko Mitglied

well then... where are the pics? ;)

19. #18 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Grünschnabel

woops

20. AdMan

Schau dir mal denpassenden Ratgeber an. Dort findet man Infos und Antworten.

Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
  21. #19 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Grünschnabel

22. #20 Ziptyed, 02.05.2006
    Ziptyed

Ziptyed Grünschnabel

anyone want to trade bumpers? hahaha

Thema:

Mein U.S. AE85-AE86

Die Seite wird geladen...

Mein U.S. AE85-AE86 - Ähnliche Themen

1. Kyosho Mini-Z MR-03 Sports RM Toyota Sprinter Trueno AE86 32202W

Kyosho Mini-Z MR-03 Sports RM Toyota Sprinter Trueno AE86 32202W: Hallo, ich verkaufe meinen fast neuwertigen Kyosho Mini-Z MR-03 Sports mit Toyota AE86 Karosserie vielleicht hat ja von euch einer Interesse:...
  2. AE85 T50 Getriebe

AE85 T50 Getriebe: Hallo , wer könnte mir helfen , Lager und Synchronringe für ein AE 85 Getriebe T50 zu finden ... Beste Grüße
  3. AE86 Sportfahrwerk oder Federn mit Papieren?

AE86 Sportfahrwerk oder Federn mit Papieren?: Moin zusammen, Ich suche für meinen AE86 ein Sportfahrwerk oder einen Satz Federn bei dem ein Gutachten/ABE oder irgendwas dabei ist, für eine...
  4. Karrosserie-Spezialist für AE86 Restauration gesucht

Karrosserie-Spezialist für AE86 Restauration gesucht: Hallo, ich suche einen Karosserie Spezialisten (Firma), der einige Arbeiten an meinem AE86 machen könnte und möchte. Der Unterboden soll blank...
  5. Wischerblätter / Gummis AE86

Wischerblätter / Gummis AE86: Hallo zusammen, vielleicht kann mir hier jemand helfen. An meinem AE86 sind die Wischergummis sehr alt (ich glaube immer noch die ersten) und...