Camcon CC 101 für alle Toyotas mit VVT-I

Diskutiere Camcon CC 101 für alle Toyotas mit VVT-I im Biete: Teile Forum im Bereich Marktplatz; Hallo allerseits. Hab hier mein Camcon abzugeben. Was kann es ? Das was das Greddy Emanage nicht kann, das VVT-I beeinflussen. Somit passend für...

  1. eric

    eric Junior Mitglied

    Dabei seit:
    15.04.2009
    Beiträge:
    71
    Zustimmungen:
    0
    Hallo allerseits.
    Hab hier mein Camcon abzugeben.
    Was kann es ?
    Das was das Greddy Emanage nicht kann, das VVT-I beeinflussen.
    Somit passend für jeden Toyota mit VVT-I.
    Egal ob Celica S oder TS oder Corolla.
    Preisvorstellung wären 270 Euro.
    mfg
    Eric
    :)

    [​IMG]
    Power Enterprise has developed this CAMCON unit to control numerous Toyota/Lexus/Scion models equipped with variable valve controlled Engines, this unit allows the user to modify and change multiple setting points on the motor including real time timing adjustments with 500 rpm increments and the ability to modify the air /fuel ratio.

    Increase an average of 15% Power and MPG of your stock & Tuned Toyota & Scion cars.
    CAMCON can further advance or retard the camshaft angle with respect to stock setting of VVTi . And also it can fine tune the Ait/Fuel Mixture for power & gasmilage. Here are some programming data for Toyota vehicles. See how Power Enterprise optimized VVTi engine's gasmilage and power/torque with CAMCON.

    CAMCON CC-111
    The CAMCON-T allows you to take unrestricted control of your VVT-i valve timing into your own hands. Along with this, the ability to control your A/F will allow you to moreefficiently and precisely tune your vehicle giving you a higher level of performance and fuel economy.

    TOYOTA VVT-i & VVTL-i
    The CAMCON-T controls the VVT-I timing +/- 20 degree in 15 different points of 500rpm increments within 2000rpm to 9000rpm Range.

    A/F is controlled -10% to +20% in 17 different points of 500 rpm increments within the range of 1000rpm to 9000rpm. Easy Installation

    Enjoy drive with CAMCON !!

    What is VVTi ?
    VVT-i, is a variable valve timing technology developed by Toyota. The Toyota VVT-i system replaces the Toyota VVT offered starting in 1991 on the 4A-GE 20-Valve engine. VVT-i, introduced in 1996, varies the timing of the intake valves by adjusting the relationship between the camshaft drive and intake camshaft. Engine oil pressure is applied to an actuator to adjust the camshaft position. In 1998, "Dual" VVT-i (adjusts both intake and exhaust camshafts) was first introduced in the RS200 Altezza's 3S-GE engine. Dual VVT-i is also found in Toyota's new generation V6 engine, the 3.5L 2GR-FE V6. This engine can be found in the Avalon, RAV4, and Camry in the US, the Aurion in Australia, and various models in Japan, including the Estima. Other Dual VVT-i engines include the upcoming 1.8L 2ZR-FE I4, which will see implementation in Toyota's next generation of compact vehicles.
    For any motor sports enthusiasts who never satisfy with "stock" regardless the new technology, the Power Enterprise developed CAMCON-T that can further advance or retard the camshaft angle with respect to the stock setting. It can give more crisp power response at mid-to-high rpm and also adjusted for more torque at low rpm, and in the end it achieves better gas/mileage for a given out put power.
     
  2. Anzeige

    Schau mal hier (hier klicken). Dort wird jeder fündig!

    Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
Thema:

Camcon CC 101 für alle Toyotas mit VVT-I

Die Seite wird geladen...

Camcon CC 101 für alle Toyotas mit VVT-I - Ähnliche Themen

  1. Kein starten mehr Möglich (Yaris 1.3 VVT-I)

    Kein starten mehr Möglich (Yaris 1.3 VVT-I): Hallo, die letzte zeit häuften sich Startprobleme, manchmal musste man anschieben,dann sprang er an, seit gestern ging aber garnichts mehr......
  2. Corolla E11 1.4 VVT-i

    Corolla E11 1.4 VVT-i: Biete hier meine geliebte Corolla zum Verkauf an. Optisch hat er nicht mehr viel vom seinen Ursprungszustand (Modell LineaTerra), hab ihn...
  3. E11 1.4 VVT-i Fehler P0420

    E11 1.4 VVT-i Fehler P0420: Hallo liebes Forum, ich hab mal wieder ein anliegen und weiß nicht mehr weiter. Seit bestimmt jetzt 2 Jahren plagt mich der Fehlercode P0420 (KAT...
  4. Staubschutzmanschette Toyota Celica VI [T20] 1.8 i 16V

    Staubschutzmanschette Toyota Celica VI [T20] 1.8 i 16V: Hey, meine gute Celica muss eine lange Tour überstehen und soll anschließend bei wiederankunft in DE durch den TÜV. Dafür braucht sie einen...
  5. Biete Toyota Celica 2.0 GT-i 16V (st182) zum Schlachten oder Neuaufbau

    Biete Toyota Celica 2.0 GT-i 16V (st182) zum Schlachten oder Neuaufbau: Allgemein: - EZ: 09.11.1990 - seit 09/2001 war ich alleiniger Fahrer - ca. 315 Tkm (Motor ca. 190 Tkm) - kein TÜV, keine AU, abgemeldet seit Mai...