Amplifier into Corolla

Dieses Thema im Forum "Car Hifi" wurde erstellt von corollag6vvti, 04.06.2004.

1. #1 corollag6vvti, 04.06.2004
    corollag6vvti

corollag6vvti Guest

Another question to know if it's possible to install an amplifier on the original Toyota audio system. ?(

Thanks

Vincent

2. AdMan

Schau mal hier (hier klicken). Dort wird jeder fündig!

Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
  3. Aero

Aero Senior Mitglied

Yes it is possible. Are you going to amplify a sub or the speakers?

4. Motu

Motu Lebende Foren Legende

Fahrzeug:
    IS200;Ta40 Sunchaser
    It is always nessesary to use a amplifier to improve the sound in your car.

5. Bernd

Bernd Lebende Foren Legende

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    You can ever amplife audio systems, only the (part)active-Sytems are not able to.... (because, there is an amp AFTER the headunit and another would damage some parts....)

The Original toyota audio systems is an "normal" passive system.... (Headunit, with integrated amplifier and signal-transmission DIRECT to the speaker)

6. #5 corollag6vvti, 04.06.2004
    corollag6vvti

corollag6vvti Guest

Iwsould like to amplify the speakers ... and change them in the same time

7. #6 corollag6vvti, 04.06.2004
    corollag6vvti

corollag6vvti Guest

ok I see .... I'm looking for the best solution to improve my sound ... I've seen yesterday that my Toyota cd changer was a Matsushita, which is in fact Panasonic. Maybe if I buy a Panasonic radio I will be able to plug it to my cd changer.

8. Bernd

No, the Panasonic-steering-commands are not the same as the Toyota-changer and the plugs are not the same, too.

To amplify and change the speakers is a very good idea and makes a good result. But the best result is to change the headunit. This step you're justg going to do.... but (i said it in the PN) this is not easy because of the toyota-changer-problem to other headunits....

9. AdMan

Schau dir mal denpassenden Ratgeber an. Dort findet man Infos und Antworten.

Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
  10. #8 corollag6vvti, 04.06.2004
    corollag6vvti

corollag6vvti Guest

So I think I'm going to sale my Cd changer .....;(

Anybody want a Toyota Cd changer ????? I guess no ...

11. Bernd

In this forum there is a area called "Biete". There you can make a thread for saling your changer...

Thema:

Amplifier into Corolla

Die Seite wird geladen...

Amplifier into Corolla - Ähnliche Themen

1. Corolla E10 hintere Bremse aufrüsten

Corolla E10 hintere Bremse aufrüsten: So nach Jahre langer Pause sollte es am E10 ein bisschen weitergehen! Bremse vorne ist erledigt mit einer D2 330mm 6 Kolben Bremse jetzt muss...
  2. Corolla Verso Heizung Defekt

Corolla Verso Heizung Defekt: Hallo Fahre einen CV 1.8 Bj. 08 und habe seit heute Mittag ein Problem mit meiner Climatronic. Und zwar lässt sich an der Klimaanlage die...
  3. Leuchtweitenregulierung brummt - Corolla E12 1.4 VVTi

Leuchtweitenregulierung brummt - Corolla E12 1.4 VVTi: Hallo Community, nachdem ich nun meinen RAV4 XA2 verkauft habe, besitze ich seit nun einer Woche einen Corolla E12 Baujahr 2002 mit dem 1.4L...
  4. Blinker Corolla E10

Blinker Corolla E10: Servus, Kurze frage... ... sind die Blinker beim E10 durchverbunden? Also wenn ich vorne links 12Volt auf das Pluskabel gebe leuchtet dann auch...
  5. Verkaufe Toyota Corolla 1.4 (E11) mit Getriebeschaden. TÜV bis 10/2017

Verkaufe Toyota Corolla 1.4 (E11) mit Getriebeschaden. TÜV bis 10/2017: Ich verkaufe meinen Toyota Corolla 1.4 E11, bei dem sich leider ein Lager im Getriebe verabschiedet hat. Ansonsten ist das Fahrzeug in einem...